A "Csodálatos ásvány"

A kínai orvoslásban említett „Csodálatos ásvány”, a magnézium nélkülözhetetlen a szervezet számára. Néhány gramm magnézium is több száz biokémiai reakcióban vesz részt. Ezek közreműködnek az energiaháztartás és a szív- és érrendszeri folyamatok szabályozásában. Erős csontok és fogak, ragyogó bőr, kiegyensúlyozott hormonháztartás, egészséges idegrendszer és még több más-mindez köszönhetően a megfelelő magnézium tartalomnak a sejtekben. Mind belsőleg, mind külsőleg elengedhetetlen pótlása.

BELSŐLEG

A „magnézium” görög eredetű szó, a Thesszáliában fekvő Magnesia tartományról kapta nevét. Részt vesz a táplálék energiatartamának felszabadításában, szükséges minden energiaigényes folyamathoz, a fehérje- zsír- és szénhidrát-anyagcsere számos lépéséhez, az inzulintermeléshez. Érdemes tudnunk, hogy a magnézium 300 enzim aktivátora, proteinek, nukleinsavak és lipidek szintézisében játszik szerepet. Stabilizálja a sejtmembránt és a riboszómákat, szabályozza a neuromuszkuláris ingerületvezetést és gátolja a szabadgyökök kialakulását.

A szervezetben való felszívódását az egészségtelen, mozgásszegény életmód, a krónikus stressz, a különböző élvezeti cikkek fogyasztása is befolyásolja. Hiányának következtében izomgörcsök, gyors, rendszertelen szívverés, kimerültség, álmatlanság, gyöngeség jelentkezhet, de gyakran tulajdonítható ennek az étvágytalanság, a hányinger, a depresszió, az izomgyengeség és izomgörcsök, illetve a szorongásra és pánikra való érzékenység növekedése. A szervezetből való kiürülését fokozzák a vese megbetegedései, vízhajtók szedése, sőt, az aktív sport is, melynek következtében a fokozott izzadással fontos ásványi anyagokat veszíthetünk.

Természetes forrásai lehetnek például a klorofilban bővelkedő leveles, zöld növények, a tökmag, a mandula, a dió, a mák, a mogyoró, a szezámmag, illetve különféle tejtermékek, csak úgy, mint a kagyló, az áfonya, a banán, és a mazsola.

KÜLSŐLEG

A magnézium alapú készítmények különösen ajánlottak olyan masszázs-kezelésekhez, melyekkel az ízületi, illetve izomfájdalmakat kívánjuk enyhíteni (lazító hatása miatt), vagy a sejtmegfiatalítást tűztük ki célul.

Javítja a bőr strukturális és anyagcserét szabályozó mechanizmusait, és élénkíti a sejtek anyagcseréjét, javítja a vízháztartást, enyhíti az allergiás tüneteket, folyamatos pótlásával lassíthatjuk az öregedési folyamatokat.

Hiányának külső tünete lehet az arcbőr kivörösödése, de a test további részein kékes elszíneződés formájában is jelentkezhet. Gyakorta mutatkozik meg a nem megfelelő magnéziumbevitel a bőr kirepedezettségén, a köröm és a haj törékenységével.

Általános szabály a magnéziumbevitelre: napi kb. 6-8 mg magnézium per testsúly kg ajánlott. Egy 90 kg-os férfinak kb. 600-800 mg a napi szükséglete (pl.: 6 x 90 = 720 mg). Krónikus egészségkárosító hatások esetén, mint emocionális és fizikai stressz, sérülés, megerőltetés vagy diéták, terhes és szoptató nők esetén emelkedik a napi szükséglet.

Érdekesség: a nők 20-50%-ánál megfigyelhetőek bizonyos premenstruációs jelek (ezek egyénileg változhatnak, pl. a rossz hangulat, ingerlékenység, puffadás, emlőfeszülés), melyekre a magnéziumbevitel szintén pozitív hatással lehet.

*

A hidegfronttal járó jellemző tünetek közé tartozik az izomgörcs, a fejfájás és a rossz közérzet, ami ellen tökéletes a magnézium és a kálcium fokozott bevitele. A fejfájásra kiváló ellenszer továbbá a borsmenta, a citromfű, a fűszerek közül pedig az oregánó.

Forrás: http://www.organity.hu/cikk/a-magneziumrol

Címkék: