Rend a Lelke...

Rend a lelke...

Rend a lelke mindennek! - tartja a mondás. Rendes lélek bizony rendet rak, rendben van.

Rövid felvezető után lássunk hasznos tippeket a pakoláshoz és a kategorizáláshoz!

"1. Szerezzünk be még több olyan tárolódobozt és irattartót, amelyek mennek a lakás színeihez és hangulatához, vagy még fel is dobják azt, úgyis lesz számtalan olyan kacat, ami végre új helyre találhat bennük. Az irattartókban rendezhetjük a beérkező leveleket, befizetett számlákat, garanciapapírokat, a lakás és az autó papírjait. Minél több dolognak teremtjük meg az állandó helyét a lakásban, annál kisebb lesz a káosz.

2. Érdemes beiktatni egy külön fali irattartót a fontos beérkező papíroknak; ezeket aztán hetente egyszer szétoszthatjuk a végleges helyükre.

3. A bejárat közelében jól jön egy apró asztalfelület, ha arra ledobhatjuk a kulcscsomót, a pénztárcánkat, a telefont, a postát vagy bármit, amivel a kezünkben belépünk a lakásba. Különben ugyanezek a tárgyak az étkezőasztalon vagy más alkalmas területen kezdenek majd el gyülekezni.

4. Mivel tárolóhelyből sosem elég, érdemes kihasználni az ajtók hátsó oldalát is. Akár a ruhásszekrénynél...

5. Egy sima írószertartót is bevethetünk arra, hogy a sminkcuccainkat elrendezzük a fürdőszobában.

6. Az is megoldás, ha kisebb-nagyobb dobozokat rakunk be a fiókba vagy a polcra, és az egyikben mondjuk a fülbevalókat, a másikban a karkötőket, a harmadikban a nyakláncokat tartjuk. Az oldalukat leragaszthatjuk szép csomagolópapírral, vagy dekupázstechnikával is dekorálhatjuk őket, így egységesen néznek majd ki.

7. A sálakat, öveket, harisnyákat úgy is rendezhetjük, ha szerzünk egy PVC-csövet, és feldaraboljuk akkorára, hogy pont beleférjenek a fiókunkba. Nem árt lecsiszolni a szélüket, hogy ne akadjon beléjük semmi.

8. A színes ceruzákat, zsírkrétákat, kisollókat és a gyerekek többi alkotóeszközét befőttesüvegekben (műanyag edénybe) tárolhatjuk. Így nem borulnak ki, és jól is mutatnak a színes apróságok az üvegben."

***
Tiszta porta, rendes ház. :)

Végezetül olvassatok el két véleményt, hogy miért lehet érdemes rendet rakni!

Tiszta asztal, rendes munka
"Amikor a mostani munkahelyemre kerültem, csodálkoztam, hogy mennyi előírás van itt. Az egyik legviccesebbnek a „clean desk” és a „clean glass” szabályt tartottam. A lényeg: munkaidőben lehet rendetlenség az asztalon, de mielőtt elmész, rendet kell raknod, hogy másnap rendezetten kezdhesd a munkát. Ugyanez áll a poharakra és bögrékre is. Sokkal kellemesebb bejárni ide, mint az előző munkahelyemre."

Azonnal a helyére rakni mindent
"A rend szerintem két apró trükkön múlik: legyen helye mindennek és használat után kerüljön vissza a tárgy a helyére. Sokkal kisebb munka egyből elmosogatni a kiskanalat, mint megvárni, hogy összegyűljön a sok mosatlan. Sosem megyek el úgy otthonról, hogy ne legyen rend, de elaludni sem szeretek rendetlenségben. Ezt láttam a szüleimnél, ezt tanítom a gyerekeimnek is. "

Teszt: Milyen rendrakó vagy? Tedd próbára magad!
http://www.noiportal.hu/main/npnews-10356.html

Forrás: internet

Címkék: