Miért ajánlott mindennapos meditálás?

Már nyolc hét meditációtól megváltozik az agyunk

[origo]|2011. 01. 25., 4:31|Utolsó módosítás: 2011. 01. 25., 8:23|

Címkék:hippokampusz, meditáció, amygdala, stresszoldás, agy, stressz és relaxáció

http://www.origo.hu/egeszseg/20110125-mar-nyolc-het-meditaciotol-megvalt...

Egy nyolchetes "tudatosságfejlesztő" meditáció mérhető változásokat eredményezhet az agy emlékekkel, önképpel, empátiával és stresszel kapcsolatos agyterületein - derült ki a meditáció agyi hatásait vizsgáló első átfogó vizsgálatból.
Forrás: AFP
Ajánlat

* Bizonyíték a meditáció immunerősítő hatására
* Az első bizonyíték arra, hogy a stressz csökkentése javítja a géneket
* Mikor érjük el érzelmi intelligenciánk csúcspontját?
* Megtalálták, mi nyugtatja le a férfiakat

"Bár a legtöbb ember a meditáció szó hallatán elcsendesedésre, fizikai relaxációra asszociál, a rendszeresen meditálók régóta beszámolnak, a befelé fordulás kognitív és pszichés előnyeiről. Ráadásul egy reggeli meditáció pozitív hatása rendszerint egész nap kitart" - áll az amerikai Massachusettsi Általános Kórház pszichiátereinek a kutatásról kiadott sajtóközleményében.

A vizsgálat különlegessége, hogy elsőként igazolta: a meditáció hatására az agy szürkeállományában mérhető változások mehetnek végbe, azaz a kutatás résztvevői nem csak a relaxálás miatt érezhették kellemesen magukat a nyolchetes kísérlet során.

A tanulmány a Psychiatry Research: Neuroimaging című pszichiátriai szaklap legközelebbi számában jelenik meg.

Több agyterületet is megváltoztatott a meditáció

A Massachusettsi Általános Kórház pszichiátereinek vizsgálatában 16 önkéntes vett részt meditációs tréningen.

Agyi struktúráikról két héttel a meditáció kezdete előtt, valamint a nyolchetes, stresszoldó és tudatosságot erősítő meditációs tréninget követően is MRI-felvételeket készítettek.

A résztvevők hetente közösen is meditáltak, az önálló otthoni meditációhoz pedig különféle hanganyagokat kaptak. Összehasonlító kontrollként a kutatók ugyanabban az időszakban MRI-felvételeket készítettek 17 nem meditáló emberről.

A meditáló csoport, amely nyolc hét után markáns változásokról számolt be életében, naponta átlagosan 27 percet gyakorolt. A változásokat alátámasztották az MRI-felvételek is: a tanulás, emlékezés, részvét és önészlelés szempontjából kulcsfontosságú hippocampus területén például a szürkeállomány sűrűségének növekedését mutatták ki.

A résztvevők egybehangzóan a stressz csökkenéséről számoltak be életükben. Ez együtt járt a stresszel, dühvel kapcsolatba hozható agyi terület, az amygdala szürkeállomány-sűrűségének csökkenésével.

A tudatossággal, öntudattal kapcsolatos agyi struktúra, az insula területén a kutatók nem tapasztaltak a nyolc hét alatt mérhető változást, de úgy vélik, hosszú távon ez a terület is átalakulhat.

A kontrollcsoport tagjaiban a kutatás ideje alatt semmilyen hasonló változást nem figyeltek meg.

A tanulmány kiemeli az agy rendkívüli plaszticitását, és hangsúlyozza, hogy meditációval nemcsak közérzetünket, életminőségünket, hanem agyi struktúráinkat is befolyásolhatjuk.

Hozzászólások



meditalni vagy nem meditalni?

Asszalamu aleykum!

Meditaljunk vagy inkabb NE.....?!

http://valaszut.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1187914



...

Van aki drogként használja a meditációt, ilyenről is hallottam, nem pedig eszközként, önmaga épülésére!
Ez helytelen. Nem attól lesz valami jó, hogy több, hanem attól, hogy megtanulsz ráhangolódni a tudatalattidra.
Könnyebben veszed észre a lehetőségeket, a megoldásokat.
A fenti mondatok a tudományos megközelítésre utalnak. A meditáció ettől jóval több.
A tudatalatti önmaga gyógyítására képes, én ezt az álmaim segítségével tettem meg, mert szerintem azok akkor ébredési stádium előtt voltak a legaktívabbak. Tehát alfa állapotban.
Nagyon érdekes, hogy megváltozik az észlelés, és a figyelem máshová irányul, megnövekszik az intuíció. Aki erre rá tud hangolódni, az megtanul energiát szerezni, amit nehéz helyzetekben fel tud majd használni. Sőt egy idő után megtanul ráhangolódni az intuíció forrására. Megtanul csendben lenni.
Eszközként használjátok!
Nagy a hatása a tudatalatti elmozdításának, olyan nagy, hogy hirtelen bármit bevonzotok amire csak vágytok.
A figyelem belső elmozdítását meg lehet tanulni, és figyelni kell, hogy mi valósul meg körülöttünk.
Nem csak belső, meg belső, hanem váltakoztatni a nézőpontot...: Külső, belső, külső , belső...folyamatosan.
A meditációhoz le kell győzni először a belső ellenállást, lecsendesíteni a belső monológot, ez az első feladat...onnantól jöhetnek a nehezebb feladatok.