Télen is érezd jól magad! :)

Túl élni ezt a telet, meg ezt az egészet, de hogyan? Utálom a hideget, nem lehet sehová menni, mindenki begubódzik, otthon tesped, de ez is az élet része. Ha mondjuk esne a hó és meg is maradna, mennék szánkózni, és akkor szeretném. Korán sötétedik, és nem nem süt a nap, vagy csak keveset, ilyenkor lesznek sokan depressziósak, de mit tegyünk ellene, hogy jobb legyen? Tuti recept:

Reggel ne kapkodj a felkeléssel, nyújtózkodj nagyokat az ágyikódban, a reggelizz bőségesen, a kávédat lassan idd meg, ne rohanj, ne siess, híreket ne néz, ne hallgass, inkább zenét, és énekelj, örülj hogy élsz, hogy ma is felkelt a nap, és elkezdődött valami... valami, amit csak te tudhatsz, hogy jó lesz vagy rossz.

Örülj hogy van munkád - (ha van) ne bosszankodj, mert minden egyes nappal közelebb kerülünk a jó időhöz, a "tavaszhoz", és azért írom ezt idéző jelben mert nálunk már inkább csak tél+nyár van, tavasz csak nagyon rövid ideig van. A tél is csak egy évszak, és el múlik ez is.

Sportolj, táncolj, hallgass zenét!

Nekem sokat segítenek a színek (színterápia). Vedd körbe magad színes dolgokkal a szobában, és máris jobb lesz. Színes ágynemű, párnák, gyertyák. A zöld a gyógyító szín. Persze van aki hisz ebben, van a ki nem, én olvastam ezt a színterápia könyvet és hiszek abban, hogy a színeknek jelentősége van, hatnak az életünkre.

Kényeztesd magad: egy jó kis fürdővel, szaunával, és ha megkívánod azt a marcipán rudat, akkor edd meg, mert arra van szükséged, mert boldogság hormont termel, de evvel nem azt mondom, hogy minden nap edd meg, csak ne sanyargasd magad!

Sétálj nagyokat, mert a levegő az kell ilyenkor is télen, és legalább kiszellőzteted a fejed. És utána jöhet egy bögre finom tea, ja és fényképezz, mert a pillanat mulandó! És kezdj bele valamibe az unalmas óráidban, valamibe ami örömmel tölt el, és nem a facebookra gondoltam. Gondoljatok úgy a télre, hogy rákészülünk a nyárra! :)

Szóval érezzétek jól magatokat télen is!

Remélem idén még lesz hó, mert szánkózni szeretnék................
Tudom könnyű nyomni itt a dumát, de higgyétek el cselekedni könnyebb! :)

Ja és ne felejtsetek el mosolyogni, az mindig kell, egy mosoly megváltoztathatja egy ember napját, egy mosolyba bele lehet szeretni!

Szép estét mindenkinek!

Címkék:

Hozzászólások



télen mit csinálok másképp?

Köszönjük a blogot, ezeket a dolgokat tényleg jó tudatosítani önmagunkban is és egymásban is.

Én ilyenkor télen tudatosan a vágyaim ellenében haladok.
Ez konkrétan azt jelenti, hogy többet tornázom (bármennyire nincs hozzá kedvem), mert hosszabb távon a jó közérzet is jó érzéseket okoz és más lesz a napom, ha egy könnyű reggeli tornával indítom.

Szeretnék bemenekülni a meleg szobába, ennek ellenére kényszerítem magamat, hogy egy-egy megállót az elinduláskor is és a megérkezéskor is gyalogoljak. Vagy kitérő útvonalon érkezem haza és Duna-parti, parkon keresztüli, hegyoldalon keresztüli gyaloglást is beiktatok.
Ez amilyen nehezemre esik eleinte annyira jó lesz később. Ugyanis először csak azt látom, hogy piszkos-szürke az ég, aztán valahogy felfedezek világosabb foltokat, vagy szép épületeket, vagy szép díszkivilágítást, vagy jókedvű embereket, vagy szép futkosó kutyákat, örömteli vagy éppen fáradt gyerekeket, szóval bármit ami közelebb visz a természethez, vagy a többi embertársamhoz, élőlényhez.

Kívánok egy kis édességet?
Ha lehetséges, akkor a csokoládét felváltom valami finom édes gyümölccsel, egy édes kompóttal, egy finom mézes teával, aszalt édes gyümölccsel, mézes dióval, vagy egy szeretettel elkészített házi süteménnyel, almás-fahéjas palacsintával.

Ha lehetséges egy színes kis virágot (jácint, primula, tulipán, nárcisz, amarillisz, mikulásvirág) tartok a közelemben , még jobb ha színes kaspóban.

Ha megtehetem, előnyben részesítem az illatokat. Egy finom kis gyömbért teszek a salátára, egy kis fahéjat rakok a teába, kompótba, gyümölcssalátába, szerecsendiót használok, amihez csak illik.

A fázás ellen nagyon jót tud tenni egy jó kis gyógyfürdőzés, szaunázás, gyaloglás, bármiféle aktív mozgás. Mindegyik után helyreáll a vérkeringés és sokat javul a hőérzékelés (jobban birom a hideget).