Irigy vs. Király

A versenyhelyzet adott minden azonos tevékenységet végző cég között? Ez egy előítélet, mert nem mindenki versenyzik. Mindenki a maximumot akarja kihozni magából, a legtöbbet akarja nyújtani a vásárlóknak és természetesen, kiemelkedni a többiek közül. Ő akar lenni a No1, a legtökéletesebb a tökéletesek között is. Valaki olyanról beszélünk, aki felé bizalommal fordulnak és örömmel vásárolnak. Tudja mindenki, Ő nem fog átverni, benne lehet bízni. Ő a csúcson van, a terméke egyszerűen "csúcs". Sok irigye is van, de Őt nem érdekli, mert a vevőkkel foglalkozik, neki a boldogsága az, ha adhat.

Az irigy konkurenciát lát benne és úgy gondolja, kesztyűt kell húznia. Azért hogy ringbe szállhasson a Királlyal, a "csúccsal". Irigykedve nézi a másik eredményességét és földbe akarja döngölni, bármi áron. A Királyt még mindig nem érdekli az irigy, mert továbbra is szeretettel fordul a vevői felé. Aki versenyzik vele, annak teret ad, mert tudja, ez Őt felemeli. Teret ad, mert a sikere nem elnyomásból származik.

Az irigynek, fogalma sincs az eredményről. Megpróbál mindent megtenni azért, hogy besározza a Királyt és egyedül maradhasson a piacon. Valójában, az irigy teszi királlyá a Királyt. Mert ha mindenki eredményes lenne, akkor a királyság természetessé válna és eltűnne. Nem volnának alá, és felé rendelt szerepek.

Nem lehet bizalmat építeni olyanra, aki messziről "bűzlik" Nem lehet szép dolgot létrehozni irigységből, másnak a kárára "szarból, csak büdöset lehet építeni" A mesékben is mindig a jó és igaz tud nyerni. A vesztes, mindig a hazug és rosszindulatú.

Az irigynek, az a természetes hogy nincs, a Királynak az ha van. Ami nem természetes, az nem tud létrejönni. Az irigység természetessége az az, hogy nekem nincs és a másiknak van. Ha királyként akarsz élni, foglalkozz a vevőkkel és nem lesznek harcok. Ha szeretettel és elfogadással szolgálod a vevőid érdekeit, akkor ők csinálnak Királyt belőled.

www.tudatosan.hu