Álomtól a megvalósulásig: 7+1 új szokás

Brit tudósok felfedezték, miszerint 10 emberből hat az négy. Na jó, akkor most komolyan:

A valaha írt egyik leginspirálóbb és legnagyobb hatású könyv Stephen R. Covey könyve. Szívből ajánlom a könyvet elolvasásra, lélekhez és elméhez szól!

Elgondolkoztam, hogyan is mutatkoznak meg ezek a szempontok az én életemben. Mert az egy jó dolog, ha kijegyzetelem. De még jobb, ha be is építem. Időnként ezért átolvasom, és összegzem, hogyan is alkalmaztam ezt napjaimban.

A 7 szokás lehetne akár 21 is, de így összeszedettebb, és könnyebben megjegyezhető, jó ötletnek találtam ezt a rendszerezést. Míg összeszedtem, magam is újra motiváltam magam. :-) Álomból valóság – új szokások kialakítása … :

1. Légy proaktív! Mindig van mit tenni! Bár van olyan, hogy először jó megkérdezni magadtól – mire van ráhatásod? Mi nem a te dolgod? Előrelátás nélkül nincs tudatosság és felelősségvállalás. Minden tett következményeket vonz. Végig kell gondolni ezt így is.

2. Már a kezdetkor lásd a célt! Vagyis maradj céltudatos, kitartó, és higgy magadban! Jó móka a mentális mozi – vizualizálni, elképzelni, leírni vágyaidat! Bele kell élni magad, és átgondolnod, van-e olyan fontos számodra, hogy akár képes lennél változtatni valamilyen szokásodon, vagy akár teljesen új dolgokat kipróbálni. Sose felejs el belebújni a jövő nagykabátjába! Mert játszani kell, beleállni az érzésekbe, milyen is lesz, amikor eléred a céljaid. Minden nap tegyél valamit, ami örömmel tölt el, illetve amitől megizzadsz…

3. Először a FONTOSAT! Talán a legfontosabb kérdés itt, hogy hogyan bánsz az idővel, vagy talán éppen az idő bánik el veled? A probléma része vagy-e vagy a megoldásra fókuszálsz? Meglátod-e a lehetőséget a kudarcokban? Priorizálni is kell! Delegálni, feladatokat átadni, nem mindegy kinek mit, jó ezt is átgondolni!

4. Törekedj a kölcsönös győzelemre! Ez egy más szemléletet kér, vagyis azt, hogy néha válts nézőpontot. Tudni a másik cipőjébe bújni – sokszor segíthet. Mi még? Az asszertív kommunikáció, az érzelmi intelligencia, az ÉN-üzenetek. A kölcsönös megbecsülés fontos. Magadra és a másikra való tudatos figyelés, elismerés rengeteg akadályon végigsegít. Nem is gondolná az ember, hogy egy dícséret vagy egy köszönöm szó, egy elismerő mosoly milyen ajtókat nyithat ki. A pozitív attitűd, vagyis a gondolatok, a hozzáállás elsajátítása sem hagyható figyelmen kívül.

5. Először hallgasd meg a másikat! Légy befogadó a MÁS tapasztalatokra, gondolatokra. Maradj rugalmas. Értőn figyelj a másikra. s bár nem kell egyetérteni, attól még mindenkinek igaza lehet. Értsd meg a másik helyzetét, reakcióit, testbeszédét, mozgatórugóit. Utána jössz te.

6. Teremts szinergiát. Kreatív együttműködésre, együttgondolkodásra hívd csapatodat. Építs magad köré egy egymást támogató csapatot, menj konstruktív, bízó, tudó, derűs emberek közé. Vedd körbe magad pozitív értékekkel, könyvekkel, élményekkel. Ünnepeld meg a kis sikereket. Gyűjts sikerélményeket abból is, hogy megpróbálsz valami olyat, amitől félsz. Jogod van elesni, de állj fel. Menj bele a félelmetesbe! Tedd el napi örömeidet örömbefőttként, írd le, fotózd le… Vállald az érzéseidet. Állítsd őket szolgálatodba, melyik visz előrébb, melyik hátráltat. Építs erősségeidre, gyengeségeidet kovácsold előnnyé. Légy csapattag.

7. Élezd meg a fűrészt – Megújulás. Teremts egyensúlyt. Tartsd magad mentálisan és fizikailag kondiban. Fejleszd magad fizikai, érzelmi, szellemi, lelki szinten. Légy túlélő: rugalmas, tudatos, éber és érzékeny a változásokra. Maradj mozgásban fizikailag, szellemileg. Bocsáss meg magadnak és azoknak, akik megbántottak. Nem azért mert nincs igazad, hanem mert megérdemled a nyugalmat. A harag súlyos kő, téged szabdal. Mentális n/agytakarítás: újulj meg, mielőtt kiégsz, minden nap tölts magaddal 20 percet. Ha nincs időd, akkor egy órát!!! Adj idődből, tudásodból másoknak! Adj önzetlenül. Képezd magad, tanulj, keress ingyenes forrásokat. Engedd el a múltat, tanulj a hibáidból, élj úgy a jelenben, hogy ez hat ki a jövődre. Légy alázatos a szakmáddal szemben és hálás minden nap. Maradj elköteleztett, szorgalmas, kitartó, türelmes. Olyan emberek közé menj, akik bíztatnak, derűsek, alkotók!

ÜNNEPELD meg a kicsiny sikereket is!

***
7 habits of highly effective people by Stephen Covey

1. Be proactive – légy előrelátó
2. Begin with the end in mind – Célra tarts!
3. Put first things first – A fontosat először!
4. Think win/win – Én is OK, te OK!
5. Seek first to understand… Then to be understood – Először hallgasd meg a másikat!
6. Synergise – Sztár5 – légy csapatjátékos!
7. Sharpen the saw – Tartsd az egyensúlyt!

+1.
A Find your voice – Találd meg a hangod: önmagad és helyed a világban
B. Inspire Others To Find Their Voices – Inspirálj másokat, hogy találják meg önmagukat és helyüket a világban

Szeretettel: Márti**

Címkék:

Hozzászólások



Tartsd az egyensúlyt!

Ezt szeretném leginkább megtanulni, mert mindig kibillenek. Ez önmagában még nem lenne nagy gond, csak az, hogy negatív irányba!



A 4. pont különösen tetszik

"Mindent, amit én a másikban szeretek, magamban szeretem, mindez magamban van meg, mert felismerem magam a másik személyében, és ebben egylényegűségünk mutatkozik meg" ... a többit meg jegyeztem, értem.



"A vitákat azzal kerülhetjük

"A vitákat azzal kerülhetjük el, ha sosem feledjük: párunk nem arra figyel, amit mondunk, hanem arra, ahogyan. Ahhoz, hogy vita kerekedjen, két ember kell, de a megállításához egy is elég." (John Gray)

*****

Pipacska! A tükörelv az más!

A tükrök 4 törvénye:

A Tükör Törvényei

1. Minden, ami másokban dühössé tesz, zavar, "én jobban csinálnám", mindent, amit a másikban megváltoztatnék, bírálok, minden, amit véleményezek, az bennem van, önmagamban. Minden, amit én kritizálok a másikban, minden, ami ellen harcolok, az bennem van.

2. Mindaz, amit a másik személy rajtam kritizál, harcol ellene, meg akar változtatni bennem, rajtam, és ez engem sért, bánt, az nincs feldolgozva, nincs megoldva bennem.

3. Minden, amit mások kritizálnak bennem, harcolnak ellene, meg akarják változtatni, de mindez engem nem bánt, nem érint, akkor ez az ő problémájuk, melyet kivetítenek rám, mert önmaguk nem tudnak, nem mernek szembenézni vele.

4. Mindent, amit én a másikban szeretek, magamban szeretem, mindez magamban van meg, mert felismerem magam a másik személyében, és ebben egylényegűségünk mutatkozik meg.



Én ezt mindig gyakorlom

"Másik cipőjébe bújni tudás. Asszertív Kommunikáció. Érzelmi intelligencia. A megbecsülés kölcsönössége. magamra és a másikra való tudatos figyelés, elismerés. A pozitív attitűd, hozzáállás elsajátítása"

... de nem nagyon veszem észre, hogy a környezetemben mások is erre törekednének. Vagyis a tükörelv nem mindig érvényesül.