Hogyan?

Hogyan tudnék segíteni a gyermekemnek?

9 éves fiú gyermekem most lett 3. osztályos. Tanulmányi eredményei eddig is nagyon jók voltak és most is azok.
Az íráskészségével kapcsolatosan azonban a tanítónénik nem elégedettek. (Lassan már a gyerek se :( )
Egészen pontosan: vagy gyorsan, de csúnyán, pontatlanul ír; vagy szépen ugyan, de lassan; helyesírása (??) (3. osztály!!) sok segítségre szorul.
Programozott vizet itatunk vele. Pozitív gondolatokkal segítjük.
Mégis, a tanítónénik sorra irkálják a füzetébe, hogy „csúnya”, „sok a hibád” stb.
Egyre kevesebb lelkesedést látok a gyermeken, pedig sokat javult már most az írása!!

Ezeket a füzetbe írt szavakat szeretném valahogy „semlegesíteni”, valamint valamilyen plusz segítséget nyújtani a lurkónak.

Egyszer kipróbált egy meditációs gyakorlatot is, tetszett Neki, de az inkább a lecke elkészítésével volt kapcsolatos, nem az íráskészséggel.
Lehet, hogy a jobb-agyféltekés rajztanfolyam segítene, de arra csak 11 éves kortól lehet menni! :(

Bármilyen ötletnek örülök!
Köszönöm



Ha valakinek mindig azt mondják

hogy „csúnyán írsz”, az utálni fogja az írásórákat és később az iskolát is. A gyerekek azt a tantárgyat tanulják szívesen, amit szeretnek, ahol sikerélményük van, ezért kellene minden pedagógusnak a csúnya írásban is meglátni valami szépet!
„Az „á” betűid már elég formásak, s ha a többiekre is úgy figyelsz, akkor hamarosan kaphatsz egy piros pontot!”



Az anya-fiú- Szentlélek :)

Az anya-fiú- Szentlélek :) ... pontosabban: az anya-fiú-pedagógus hármasával kapcsolatban nekem is van egy sztorim, de azt sohasem adom közre!



Tanulunk

"Annyira más minden lélek, a jó és rossz példa is relatív, hiszen lehet, hogy a megítélő csak egy szempontból szemléli a dolgokat. Tanulunk. Tapasztalatokból. Hibákból."

Ezzel egyetértek!



Édes

"Szép az anyuka szó. Az édesanya még szebb".

Én mindig csak anyukámnak hívtam az anyukámat. :) A mama szó meg mifelénk nagymamát jelent.
Apukám viszont így szólította az anyját: édes.



Ez nem a te utad, gyermekem!

Egy anya a felnőtt gyermekéért is igyekszik megtenni mindent, de mindennek van határa.

Például nem mehet be helyette a munkahelyére, még akkor sem, ha úgy érzi, hogy ő jobban helyt tudna ott állni. :)
(ez csak egy szélsőséges példa)

S ha van lelkiismerete, tartása, akkor nem keres neki kiskapukat, csupán azért, hogy sikeresebb legyen!

Ha valami csak szülői összeköttetések révén sikerül, azt megette a fene, hiszen nincsen mögötte igazi erőpróba a gyermek részéről.

Ha ilyesmibe egy anya belemegy, az rossz példával jár a saját gyermeke előtt.
Tudni kell a kiskapukat bezárni és azt mondani: ez nem a te utad, gyermekem, ... és én nem taposom ki előtted az ösvényt!



Anyukákról

"Épp a reggel esett le nekem, hogy amikor az anyukákról beszéltem, csupán a kisgyerekesekre gondoltam, a felnőtt gyerekesekre nem. Értem, gondolom, hogy értem. "

Én nem gondoltam felnőtt gyerekes anyukákra, mert csak kisgyerekes anyukákról van tapasztalatom.

"Talán itt már csupán az emberi mivoltáról, jelleméről és nem nevelési módszeréről beszélhetünk az anyának".

Kifejtenéd konkrétabban, hogy mire gondolsz!?
Köszönöm!



Nem tudjuk, milyen a másik embernek a cipőjében járni!

"Mesélj, ha gondolod, ezekből tanul a legtöbbet az ember, ha nem is tanul, legalább képet fest a helyzetről."

Ó, ha én a tapasztalataimat itt közreadhatnám, nemcsak a fenti témában, hanem más témákban is, picikét elcsodálkoznátok.

Tényleg nem tudjuk, milyen a másik embernek a cipőjében járni!



...

"Mindenféle anya látja a gyereke hibáit is".

Dehogy! Nagy tévedésben élsz! Kérlek, ne haragudj, hogy ezt mondom, de kőkemény tapasztalat van mögötte!
Hihetetlen történeteket tudnék mesélni!



Egy okos anya látja a gyermeke hibáit is

"Okos, intelligens lurkó, nagyon büszke vagyok rá, mint minden anyuka a gyerekére".

Elhiszem. Bár egy okos anya látja a gyermeke hibáit is, csak azokat éppen úgy elfogadja, mint az erősségeit.

Annyit még elmondok, hogy a fiúgyermekek általában mindig csúnyábban írnak, mint a lányok, de jobban értik a matekot. Különbözik az agyuk. :))



A jó, a rossz, meg a csúf :)

Kedves Kezdet, még ezt olvasd el, ha az időd megengedi:
http://www.natursziget.com/test-lelek-szellem/20060809iras

Helyesírásról:

"Egyszerűen arról van szó, hogy azok, akik nem a megfelelő korban találkoznak a magyarral, annak hangsúlyaival, sokkal nehezebben válnak jó helyesíróvá, mint azok, akik annak idején szép hangsúlyozású beszédet hallottak".

Minden nagy tudású szakember ezt állítja, s a szakirodalom is egyértelműen ezt tükrözi, de én tudnék néhány nagyon érdekes ellenpéldát említeni, amely engem is meglepett.



Egyre csúnyábban ír a gyerek! - egy anyuka aggodalmai :)

"Gyakran előfordul, hogy az első-második osztályban gyöngybetűkkel író gyerekek írásképe a harmadik-negyedik osztály után jelentősen leromlik.

Egy anyuka így ír erről:

“4. osztályos kisfiam jó tanuló, de ahogy halad az idő egyre csúnyábban ír. Elsőben még dicsekedtünk a lányokat leköröző írásával, mára pedig “katasztrofális”.”

A gyermek kézírásának különböző fejlődési fázisai vannak, amelyekhez az egyes életkorokban tipikus írásjegyek és írásjellemzők köthetők. Az életkoronkénti írásváltozás valóban hozhat magával esztétikai csökkenést, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy baj van a gyerekkel."

http://www.azirastukreben.hu/egyre-csunyabban-ir-a-gyerek

Egyébként minden okos ember csúnyán ír! Lásd a miniszteri aláírásokat! :)
(bár ez nem mérvadó, mert a tökfejűek is írhatnak csúnyán)



Szép reggelt!

A lélek szépsége és a kézírás szabályossága, szépsége között nincsen összefüggés!

" Rondán írok - ez mit jelent?

Gyakori kérdés a grafológusnál: Rondán írok, ez mit jelent? Biztos tömeggyilkos vagyok, esetleg pszichopata, skizoid, vagy legalább kissé hanyag és pocsék alak. Jobb, ha meg sem mutatom! Ez bizony tévedés. A grafológus számára egyáltalán nem jelent semmit, hogy mennyire "szép" az írásképed. Sőt! A "túl szép" vagy túl szabályos írás adott esetben rosszabb megítélést kap, mint egy laikus szemmel csúnya kézírás. Az ok egyszerű: az eredeti megoldások számítanak! "

Forrás: http://www.harmonet.hu/ezoteria/53789-rondan-irok-ez-mit-jelent.html

A cikket Kezdetnek ajánlom a figyelmébe!



Mint a macskakaparás

Nekem a kedvesem úgy írt, mint a macskakaparás. Ó, milyen sokat elmélkedtem a betűi fölött! :) Néztem jobbról is, balról is, de nem hasonlítottak azok a jelek semmihez.

Feltételezem, hogy kiskorában még rajzolta a betűket, de később a gondolkodásához igazította az írásának sebességét.

:- )) Így volt!
Jó éjt!



Szerintem szétcsapta az

Szerintem szétcsapta az önbizalmát,hogy rászóltak és lefikázták,ezért ír még rondábban.Meg kéne dicsérni a csúnya írását,hogy jó az úgy,nincs azzal semmi baj se.Úgyse ettől függ mi lesz vele az életben.Ezt nem értem mindig miért szól az iskolarendszer az egységesítésről.Amúgy én is nagyon csúnyán írok,de már nem zavar,bár régebben még szerettem volna szépen.



...és az orvosok régren a

...és az orvosok régen a receptre hogyan írtak? :)

Kinek akartok megfelelni a szép írással?
Egyemmeg a tanár szívét is :)



Hali...

Amit magamon megfigyeltem az az, hogy ha zaklatott vagyok, akkor csúnyán írok, ha nyugodt akkor szépen, az írás sebessége is befolyásolja a szépségét, de nem igazán találom, döntő tényezőnek.

Szerintem az hatásos, ha visszamentek elsős szintre és naponta gyakoroljátok, hogy hogyan írja le külön, külön szépen a betűket.

Felnőtt fejjel, egy-két éve elégedetlenül szemléltem az írásomat.

Nekem sokat segített az írásom külalakján, az elsős módszer, fogtam egy füzetet és egy-egy betűvel tele írtam egy oldalt.
Minden jót mindenhez :D