pánikroham leküzdése -segítség!

Sziasztok!

Az elmúlt egy évem - többek között -azzal telt, hogy le kell tennem egy záróvizsgát, és vizsga napján vagy a helyszínen vagy az iskola előtt, az utóbbi időszakban pedig sajnos az indulás előtti nap otthon pánikrohamot kaptam. Mentőt kellett a szüleimnek hozzám hívniuk. Voltam pszichológusnál, nem tudott segíteni, kaptam gyógyszert (szorongásoldót), de attól elálmosodok, belassulok. Meg kell csinálnom a vizsgát, ez az utolsó a suliból és vége, de nem megy. Szükségem volna jó tanácsotokra. Nagyon köszönöm. Bella



Kinez

Szia Bella!

Nekem is voltak pánikrohamaim, mondjuk nem olyan súlyosak mint a tied. Az orbáncfű elég sokat segít szerintem. De azért nem ez a legjobb megoldás. Én 4 hónapja járok kineziológushoz, aki nagyon sokat segített. Ahogy Onix is mondja, minden fejben dől el. Ez igaz, csak nem mindenkinek megy ez egyedül. Nekem se ment, pedig tudtam, hogy mit akarok...
Ajánlanám a kinezt és a Bach-cseppeket, hihetetlen milyen hatása van. Amíg ki nem próbáltam, én sem hittem el...
Üdv: Págika



Kedves Onix! Nagyon köszönöm

Kedves Onix!

Nagyon köszönöm a soraidat, tanácsaidat, igyekszem megfogadni őket! Igen, fejben kell eldőlnie mindennek, ezt a pszichológus is mondta. Az önbizalom erősítése pedig minden bizonnyal hosszabb folyamat lesz. Köszönöm még egyszer az előrevivő és segítő szándékú tanácsaidat! szeretettel: Bella



utóirat

Az előzőekhez tartozik még. Ha úgy érzed közeledik a rosszullét, nagyon figyelj oda a légzésedre. Próbálj meg nem szaporán, hanem egyenletesen, lassan, mélyeket lélegezni, sokszor már ez is segít, megnyugtat valamelyest. Az idegeket az is erősíti, ha a vizsgaidőszakban kalciumot, Magne B6-ot fogyasztasz. Ezek nem "gyógyszerek", viszont segítenek elkerülni a végtagzsibbadást is, jót tesznek a szervezetednek. Nem utolsó sorban egy kis önkontroll... jóga, agykontroll is segíthet.



Szia Bella!

Gondolom, alapjában véve is izgulós típus vagy. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy sem a gyógyszerek, sem a pszihológus nem fogja helyetted leküzdeni a pánikbetegséget. Ezt úgy értem, hogy Neked kell először is "fejben" nagyon akarni! De nem félve akarni, hanem határozottan eldöntened magadban:- márpedig ez a fránya betegség nem fog rajtad kifogni... mert Te sokkal erősebb vagy! Ha már a szándék megvan és elég erős benned az akarat, akkor tudsz nekiindulni lassan, fokozatosan a harcnak. Jó lenne, ha lenne melletted egy barát, vagy szülő, vagy bármilyen családtag, aki nem tutujgat, hanem határozottan, erős kézzel támogat, bíztat, ha kell noszogat, de mindig érzed, hogy rá bármikor számíthatsz. Szerintem eleinte kérj meg valakit, hogy kísérjen el az iskolába, legyen ott a háttérben, amíg vizsgázol. Ha valamelyest visszatér az önbizalmad, ezen lehet fokozatosan lazítani. Abban biztos vagyok, hogy a vizsgákra felkészülsz, talán túl sokat is foglalkozol tanulással, túlságosan rágörcsölsz! Ezért talán nem is a végére kellett volna hagynom, vizsgák előtt nagyon fontos, hogy amennyire lehet... szánj kellő időt pihenésre, alvásra, kávét-kólát-energiaitalt mértékkel fogyassz! Ezek sokkal inkább hátráltatnak a tanulásban, mint segítenének! Az életben senki nem azt fogja nézni, hogy ötössel, vagy négyessel, netán hármassal vizsgáztál... az a lényeg, hogy meglegyen az a papír! Nem tudunk mindig a legjobbak és a legelsők lenni.
Remélem, valamennyit tudtam segíteni! Hidd el, csak az első lépéseket nehéz megtenni. Ha sikerül, minden további lépéssel csak egyre nő az önbizalmad... végül megy minden, mint a karikacsapás! :)
Üdvözlettel: Onix