Hamvas Béla

A Tabula Smaragdina Theleszmája ("Ez minden erőben az erőnek az ereje. A világot ezzel teremtették")

Kozma Szilárd:

A Tarot Bolondja „bolondságának a bolondsága”, és az Om Mani Padme Hum
( Az ezer szirmú lótuszkehely közepén tündöklő drágakő ragyogás,) valamint a Tabula Smaragdina thelesmája közötti spirituális és kauzális összefüggések felfedése.

Motto: „Ez minden erőben, az erőnek az ereje.” (Tabula Smaragdina) Tovább »

Kozma Szilárd: A Lilith – inverzió, mint sors-titok és a keresztény beavatás megváltó (mágikus!) misztériuma IX. rész

IX. A keresztény beavatás és a teremtés – megváltás mágiája

A nem vallásos, hanem a spirituális keresztényi beavatás megértése és a megváltott - kiegyenlített állapot elérése merő illúzió a természettől elszakított (élvezeti és kényelmi célokat szolgáló berendezésekkel és technikai eszközökkel körül bástyázott), mesterséges körülmények között élve, a külső természettel szemben védekezve és a saját belső természetét tönkre téve. De illúzió a megváltás elérése a spirituális személyi program leírását tartalmazó és a megjelölő személyi horoszkópból kiolvasható konkrét életfeladatok tudomásul vétele, helyes értelmezése és felvállalása nélkül, akárcsak a spirituálisan kiérlelt, arányos és erős személyi tudatra alapozott egyetemes tudat elérését célzó, a fizikai realitás által is visszaigazolt metafizikai ismereteken alapuló hiba és tévedés belátási készség nélkül. Tovább »

Kozma Szilárd: A Lilith – inverzió, mint sors-titok és a keresztény beavatás megváltó (mágikus!) misztériuma VIII. rész

A Lilith (inverzió) és a keresztény beavatás VIII-ik rész

VIII. A krisztusi (Buddha) állapot és a misztikus kábulat ellentéte Tovább »

Kozma Szilárd: A Lilith – inverzió, mint sors-titok és a keresztény beavatás mágikus misztériuma VII. rész

Kozma Szilárd: A Lilith – inverzió, mint sors-titok és a keresztény beavatás megváltó (mágikus!) misztériuma VII. rész

VII. Az igazi (keresztény) beavatás

A nyugati - keresztény civilizációban élő személyek számára ma még mindig egzotikus keleti misztikummal, vagy mágikus (hipnotikus) hatalomgyakorlási lehetőségeket ígérő képzetekhez kapcsolódó felhangot kap a beavatás kifejezés. Számukra izgalmasabbnak és pragmatikusabbnak hangzik a megváltásnál, pedig ugyanarról a metafizikai realizációról van szó mindkét esetben. És ez így van még akkor is, ha a keleti vallások a beavatást egy, a krisztusi értelemben vett megváltásnál alacsonyabb megvalósítás elérési lehetőségére (a szenvedésektől való megszabadulás, a nirvána elérésére, stb.), az európai keresztény viszont, pontosan a Jézusi tanításokat elferdítő, de a hitrendszer és egyház építés érdekében azok abszolút-erejéből a szelet kifogó, egy újfarizeus: a Tarzuszi Pál által bevezetett „korrekciók” (lásd a feltámadás „tételét”) következtében a keresztény ember ma a megváltást nem a korrupció mentes életforma felvétele és gyakorlása által elérhető éberség következményeként érti, hanem egy, az ő akaratától és erőfeszítéseitől független, rá nem vonatkoztatható, absztrakt és idegen aktusként, amit valaki valamikor „elintézett” az ő számára. Olyan aktusra, amit "Jézus Krisztus" valamikor "elkövetett" és ezért a becsületes vallásos embernek illendő tisztelni öt és persze nem árt egy kis égi protekcióért is imádkozni hozzá. Tovább »

Kozma Szilárd: A Lilith – inverzió, mint sors-titok és a keresztény beavatás megváltó (mágikus!) misztériuma V. rész

A Lilith (inverzió) és a keresztény beavatás V-ik rész

V. A személyi tudat és az egyetemes léttudat összefüggése. Tovább »

Lélekpillangó 2013

A mai napon elindult a szavazás a 2013-as Életműdíj jelöltekre! Az idei évben a közönség jelölése alapján Hamvas Bélára, Polcz Alaine-re és Szepes Máriára lehet szavazni. Az Életműdíjjal együtt a Lélekpillangó jótékonysági alapban összegyűlő adományt is a közönségszavazás alapján adják oda az alapítók a legtöbb szavazatot kapott jelölt örökségét gondozó személy vagy Alapítvány számára. Szavazz te is a kedvenc jelöltedre, és Tovább »

Hamvas Béla: Cseresznyét szedni

(részlet a Patmosz című esszékötetből)

Az almaszedésről szóló értekezés régebben elkészült. Cseresznyét szedni egészen más, már csak a zene miatt is. Októberben, amikor az almát szedik, legfeljebb a mátyásmadár rikácsol, néha a szarka is megszólal, egyébként a kertben csend van. A magam részéről a cseresznyefára júniusban föl se megyek, amíg a szomszéd csalitban a fülemüle nem kezd énekelni. Hozzátartozik. Tovább »

Kozma Szilárd: Egyenes beszéd

Kozma Szilárd: Egyenes Beszéd

Újdonsült facebookos ismerőstől figyelmeztető levelet kaptam, - állítólag többek nevében...-, hogy értékelni ugyan értékeli mind a tárgyi ismereteimet, mind a lexikális kifejezőképességemet, de számára és számukra emészthetetlenek a hosszú és nyakatekert mondataim, nem „jön át rajtuk az üzenet”. És, mivel fél, hogy ugyanilyen általános és személytelen kifejezésekkel készítem a horoszkóp-értelmezéseket is, a horoszkóprendelésről lemond, pedig amúgy kíváncsi lenne... Meg írtam neki, hogy az utóbbival kapcsolatos képzete messze eltér a gyakorlati valóságtól, mivel jól tudom, hogy a horoszkópértelmezés természetszerűleg egyszerű és világos kell, legyen, mintha az ember kilenc - tizedikes diákhoz beszélne, és direkt ezért, vagyis a személyességért és a személyesítésért készítek képlet-értelmezési hangfelvételeket is, az analitikus leírások mellé. Tovább »

Kozma Szilárd: Mágikus napló

Mágikus Napló

A Hargita lábánál fekvő halastavak partján, ahol remélem, hogy a patrisztikus keresztények módjára önmagamat végre kihalászom, lehűlt az idő. Ezért a nagyobb gyermekeket is beköltöztettem, Ividő és Viola haza költözése után, a városközponti tömbház-lakásba. Én viszont, vissza jöttem, hogy továbbra is a sátorban aludjam ki magam, és a holnap reggeli karate-edzés után, illetve a következő napokon feloldjam a volt-feleségemnek a család-elhagyása óta beállt félelmemet, és ezzel megoldjam a három héttel korábban folytatott rövid éhségsztrájkom után végre egészen tisztán körvonalazódott, és egyben az életemnek is talán a legnagyobb spirituális problémáját. És ez nem más, mint a gyermekeim féltéséből eredő anyagi szükségtől, illetve az egyelőre miattuk végzetesnek érzett gazdasági szűkösségtől való nagy félelmem.
- Én azon már rég túl vagyok, hogy magam miatt féljek az esetleges nélkülözéstől, hiszen rég óta elvált és ezért gyermektelen (Az álházasságból született, két évig velem élő fiamat a nagyapja átcsempészte a határon, az anyja vissza perelte, majd közösen ellenem nevelték, tehát szabály szerint mindenestől le szakították rólam.) férfi koromban kétszer is éhségsztrájkoltam két – két hetet. Az éhezéstől tehát nem félek, de a külsőm kinézete miatti esztétikai vagy önérzeti problémáim sincsenek. A további spirituális fejlődésemet és a kiegyenlítődési (megváltódási) képességeim növekedését, már rég óta nem érzem a külső körülményektől – esetleges művelődési, vagy külső információ-szerzési lehetőségtől – függőnek. Sőt... Tovább »

Kozma Szilárd: Nagy Attila Puli spirituális tévedése és gonoszkodása

Puli sors-tévesztésének és sorozatos vétkezésének a metafizikai okai. - I. rész:

A magát valamiért Pulinak és anarchista prófétának nevező, polgárilag amúgy Nagy Attila nevű, misztikus internet-banditának, és ezen a, szerinte: „vallásos” hivatkozási (erkölcsi...) alapon, egyelőre még internet szerte „szabadon” bűnöző, személyiség-rágalmazónak és nemzetárulónak (Többek között: Tőkés László Európai Uniós Parlamenti alelnök, Farkas Árpád költő és főszerkesztő, Szylveszter Lajos újságíró és műkritikus, művelődéstörténész, György Attila fiatal író, Morvai Krisztina Európai Uniós Parlamenti képviselő, Németh Zsolt, Vona Gábor, Lázár János, Navracsics Tibor Magyarországi Parlamenti képviselők, kormánypolitikusok, Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke, na meg nem utolsó sorban, sőt az utóbbi időben egyre kiemeltebben és egyre durvábban az 1969-ben elhunyt Hamvas Béla kiváló író és metafizikus, valamint szerénységem tartozunk a Nagy Puli Attila rágalmazottjai és mocskoltjai közé.), a megveszekedett írástudói bűnözése, egy fatális misztikus tévedéséből és ez a misztikus tévedése viszont, a sorozatos és egyre nagyobb írástudói vétkeiből következik. Tovább »

A Szeretet törvénye

X. A kilencedik törvény

A Szeretet, az egység és az egészség törvénye

avagy a mindenható őserő és a nyitott lét törvénye

„Szeretet nélkül őrjöngeni kell.” (Hamvas Béla, Karnevál)

Amennyiben elfogadjuk a kvantum-fizikának azt az állítását, ami szerint az anyag sem egyéb, mint (fizikai!) energia megnyilvánulás – És miért ne fogadnánk el, amennyiben ez, objektív tudományos kísérletek szintjén bebizonyosodott? - akkor a teremtés első kiáradása, a kauzális (Isteni) Szeretet sem más, mint az első megnyilvánult (abszolút) energia a Lilith által létrehozott teremtési szükségben, és amely ősi energia-szubsztanciából keletkezett az összes többi energia. És, bármennyire is profánnak tûnik ez, de végül az anyagi világ is ebből az ősi Szeretet- energia- szubsztanciából keletkezett. („átvitellel”, ahogy írja a Tabula Smaragdina és vibráció-csökkenéssel, ahogy a mai misztikusok mondják.) Az anyagi világ is tehát, amiben az abszolút lény tükrözõdhet, annak érdekében, hogy önmagát vizsgálhassa és ellenõrizhesse, és, hogy a Lilith káoszt eredményezõ hatásait kiszûrje és azoktól megszabaduljon, nem más mint Lilit-mentessé kövesedett Szeretet-energia. (Azért vált szilárddá az anyagi energia, hogy ne lehessen képlékeny, illékony és csalóka, tehát, hogy számunkra, egyetemes léttudattal is rendelkezõ lények számára, ellenõrizhetõ módon objektív állapotú lehessen!) Nem kell csodálkozni tehát, ha egyes misztikus tanítók és a szentek az anyagra, az anyag tulajdonságai miatt, az emberi kényelmi, vagy élvezet-szerzési vágyak és nézõpontok szerint „hibásan” mûködõ anyagi tárgyak szidalmazását is az Istenkáromlással egyenértékûnek tartják!

A szilárd anyag tehát, még akkor is, ha állítólag csak a mi érzékszerveink számára lenne szilárd, egyrészt megkövesedett és Lilith- mentes Szeretet-energia, és nem csak azért szakrális mert, mint ilyen, tökéletesen tükrözi az õt létrehívó vagy módosító de mindenképpen õt fenntartó abszolút szellemet, szellemiséget. Hanem azért is, mert az anyagi állapotba került energia is maga az abszolút lét-lény része (Misztikus metaforával élve: annak a húsa.) Másrészt hiába vadásszuk a fizikai - biológiai, vagy a pszichikai, netalán a mentális (mágikus) energiákat, ha nincs bennünk szeretet, ha képtelenek vagyunk nem, hogy áramoltatni, de még csak befogadni is, a Isteni Szeretetet. Tovább »

Hamvas Béla

"A kezdetek kezdetén kísérlet történt arra, hogy a szellemi erők magukat függetlenítsék és önmagukat korlátlan birtokukba vegyék. Olyan autokratikus és egocentrikus életrendet akartak megvalósítani, amely mindenki mást kizár. A létezés önmagában való leélésének e kísérletét nevezik sátáni atrocitásnak. Az út járhatatlannak bizonyult. Kiderült, az élet úgy van megszerkesztve, hogy aki meg akarja tartani, elveszti. A sátáni fiaskó következménye, hogy életemet nem bezárni ajánlatos, hanem kinyitni. Tovább »

A nő mágikus képessége és felelőssége

A valóság természete rejtett és mágikus - okkult, ahogy Hamvas Béla írja a Karnevál című regényében. Ezt a mágikus valóságformáló hatást a szellem fejti ki. Nemcsak az egyetemes szellem által, hanem az egyetemes szellem bennünk leszülető egyedi része által is formálódik a fizikai valóság.
A mágikus, teremtői képessége a nőknek jóval, de jóval erősebb, mint a férfiaké. Nagy kár, hogy a mai modern társadalmunk tagjainak nagy többsége egyáltalán el sem ismeri az ember, s így a nők mágikus képességét sem és ezért a társadalmunkban élő nők még csak nem is tudnak ezen alap-képességükről. Arról, hogy attól függetlenül, hogy nem ismerik a mágikus erejüket, az működik a tudatuktól függetlenül (tudattalanul), szüntelenül. Azaz a mágikus tevékenység esetében nincs kikapcsolt állapot. Vagy bont vagy teremt, vonz vagy taszít, de szüntelenül formálja az anyagot, materializál. Bont, amikor agressziójával anyagi szűkösséget, betegségeket, baleseteket, zaklatókat vonz be. És teremt, amikor mély szeretet, békét, nyugalmat él át folyamatosan és ezzel anyagi gyarapodást, egészséget, gyógyulást, idilli és harmonikus körülményeket vonz. Tovább »

A Láthatatlan történet

A Láthatatlan történet

"A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja.
A fény csak abban válik áldássá, aki másoknak is ad belőle.
Mert amikor bennünket elküldtek- az útra bocsátó hatalom, így szólt:
Rád bízok minden embert külön, kivétel nélkül mindenkit- segíts, adj enni, Tovább »

A direkt morál és a rossz lelkiismeret

morál, lelkiismeretA mai ember panaszkodik a sorsára, és emiatt kedvetlen, rossz a lelkiismerete. Ragaszkodik ahhoz a gondolathoz, hogy a sorsa tőle függetlenül bekövetkező dolgok következménye.
A világ olyan, amilyennek mi teremtjük meg egyénenként és folyamatában. Gondolkozzunk el azon, hogy van-e felelősségünk abban, hogy milyen lét vesz körül minket!
A direkt vagy más néven intakt (érintetlen, ép) morál az isteni kiáradás része, és Tovább »