Biciklizés

A kerékpározás a szorongás ellen is kitűnő sport. A fogyókúra vagy az egészséges életmód alapfeltétele a mozgás, ennek ellenére elég kevesen mozgunk napi rendszerességgel. Rengeteg kalóriát elégethetünk rendszeres kerékpározással.

Kerékpározás (15 km/h) 323 Kcal
Kerékpározás (21 km/h) 522 Kcal
Kerékpározás (30 km/h) 720 Kcal

Több okból kerékpározunk. Van, aki alakot szeretne formálni, másoknak izomra lenne szüksége, míg van, aki állóképességet szeretne fejleszteni, megint más a sportot kedvtelésből űzi vagy kalóriát égetne.

A kerékpározás segítségével mindezeket egyszerre megvalósíthatjuk. Ha rendszeresen kerékpározunk, elűzhetjük a stresszt, fokozhatjuk életkedvünket és testileg is fittek maradhatunk.

Már napi fél óra kerékpározás jelentősen növeli az állóképességünket, kíméli az izületeinket, és a testünk összes izmát megmozgatja. A biciklizés az aerob mozgásformák közé tartozik, a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után ismételjük.

Hatásai:
Reflexműködésünk fitten és használható állapotban tartja (egyensúlyozás, térlátás, mozgáskoordináció stb.).
Serkenti a légzést és a vérkeringést.
Ortopédiai betegségek esetén (pl. gyulladásos lúdtalp stb.) segítség, javítja a láb vérkeringését és nyirokkeringését. A már kialakult érszűkületeknek is a kisegítő értornája a biciklizés.
A kerékpározás a szervezet energia-háztartásának szabályozására is szolgál.
Javítja az anyagcserezavart a vércukor rendellenességek enyhébb eseteiben.
A kerékpározás gerinctorna, és az ember teljesítőképessége, izomtónusa is jobb állapotban van.
A gát- és medenceizomzat ritmikus tornája szintén előnyös a kiválasztószervek funkciózavarainál.
Törés, enyhébb agyvérzés után vagy bizonyos egyensúlyi zavarok észlelésekor a gyógyulás jele, ha a beteg már tud biciklizni.
A kerékpározás a szorongás ellen is kitűnő sport.
Stressz esetén jó hatású a tekerés. Megnyugtat, és kikapcsol egyszerre. Narancsbőr legnagyobb ellensége a rendszeres tekerés, és még formás hátsónk és lábunk is lesz tőle.

http://biciklopedia.hu/biciklizes-hatasai

Így úszd meg az extrém izomlázat!
Mivel gyerekkorunkban szinte mindannyian tekertünk jó néhány órát, sokan azzal a gondolattal pattannak nyeregbe, hogy ezt most is gond nélkül teljesítik. Az első fél óra után azonban az elfúló lélegzet és az égő izmok figyelmeztethetnek arra, hogy a biciklizés bizony állóképességet és izommunkát igényel akkor is, ha közben ülünk a nyeregben. Emiatt fontos, hogy fokozatosan növeld a távot, eleinte csak negyed-fél órás "túrákat" tegyél, és ne válassz túl meredek terepet sem. Biciklizés után figyelj arra, hogy lenyújtsd megfáradt izmaidat, így elkerülheted a későbbi görcsöket, sérüléseket. Ha szív- és érrendszeri gondjaid vannak, magas vérnyomással küzdesz, előbb kérd ki az orvosod véleményét, és válassz szakszerűen összeállított edzéstervet!

Biciklizés a városban: káros vagy hasznos?
Időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon városban lakóknak jó ötlet-e kerékpározni. Bár kiváló edzésforma, a megemelkedett légzésszám miatt a városi levegőben lévő káros anyagok is nagyobb arányban jutnak be a tüdőbe, ráadásul a figyelmetlen autósok miatt balesetek is előfordulhatnak. Emiatt a kutatók vizsgálatot is végeztek a városi biciklizés minden előnyéről és hátrányáról. Végül arra jutottak, hogy a kipufogógázok és a balesetek mellett a kerékpározás - legalábbis Hollandiában - a rendszeres mozgás miatt olyan előnyt jelent, hogy ha mindenki áttérne az autóról a biciklizésre, 3-14 hónappal tovább is élhetnének. Ennek ellenére azokon a napokon, mikor magas a légszennyezettség koncentrációja, inkább ne a kerékpárt válaszd a belvárosi közlekedéshez.

http://www.life.hu/ez-zsir/20130722-biciklizes-tulsulyosan-jo-vagy-nem-j...

Tanulmányok által bizonyított, hogy a túl sok és túl hosszú ideig tartó biciklizés növeli a merevedési zavar és a meddőség kockázatát. Ezért a profi kerékpárosoknak, duatlonistáknak, triatlonistáknak azt tanácsolják a szakemberek, hogy fagyasztassák le a spermájukat, még mielőtt az a sportkarrier áldozatává válik.

Kutatások során azt tapasztalták, hogy azoknál, akik hetente több mint 300 km-t tekernek, drámaian csökken a spermaminőségük, csak kevesebb, mint 4 százaléknyi egészséges spermájuk marad. Mindez előrevetíti a meddőségi problémákat.

A vizsgált fiatal triastlonista férfiak esetében azt tapasztalták, hogy azoknál, akik már nyolc éve minden nap tekernek, csak 10 százaléknyi egészséges spermával rendelkeztek, s akiknél a megtett táv meghaladta a heti 300 km-t, azoknál ez az érték csak kevesebb mint 4 százalék volt.

Okok:
A jelenség hátterében a túl szoros ruha, valamint a megterhelt szervezet által kibocsátott magas hőmérséklet , valamint az ülés által a herékre irányuló nyomás áll. A kerékpár ülése ugyanis elnyomja a perineumot, és más olyan idegeket és vérereket, melyek az erekcióért felelősek. Mindez csökkenti a pénisz vérellátottságát, csökkenti a szerv oxigénellátottságát. Mindez fibrózist okozhat, ami nehézségeket okozhat a merevedés elérésénél. A keskeny bicikliülés tovább növeli a kockázat esélyét.

http://www.webbeteg.hu/cikkek/urologia/4890/a-tul-sok-biciklizes-meddose...

Tanuld meg a KRESZ-t!

Igen, tudjuk, hogy nem kötelező, és hogy tele van tök hülye szabályokkal, és egyébként is, az autósok se tartják be soha rendesen. Viszont az a helyzet, hogy elég nagy önbizalmat ad a szabályok ismerete. Ha másért nem, hát azért, mert végre tudni fogod, hogy a volán mögül téged mindenféle rusztikus kifejezésekkel illető úrvezető valóban egy elkövetett szabálytalanságra hívja a kelleténél hevesebben a figyelmedet, vagy csak az őt ért temérdek munkahelyi stresszt próbálja meg ezen a nem különösebben termékeny módon levezetni. Ja, és a jobbkéz szabály ismerete eléggé meg tudja dobni a biciklis közlekedés hatékonyságát a belvárosban.

Bukó, bukó, bukó

Hülyén néz ki. Meleg. Nehéz. Agyonvágja a csecse frizurádat, amit tegnap csináltattál meg azzal az új cuki fodrásszal, akihez most mindenki jár a városban. Viszont megmentheti az életedet, erről nyugodtan beszélgess tapasztalt városi cangásokkal és futárokkal. A bukósisak jó barát, komolyabb koponyasérülést lehet megúszni a segítségével, tényleg semmi túlzás nincs abban, hogy életet menthet. Három nap alatt simán hozzá lehet szokni, utána még hiányozni is fog.

A füldugót felejtsd el!

Tök jó, hogy van iPodod, meg hogy sokkal jobban megy a tekerés, ha az a szuper új indie zenekar szól a füledben, amelyik az idén csak prémiumfesztiválokon lépett föl, de a biciklizés, főleg a városi biciklizés olyan sport, ahol minden érzékszervedre szükséged van. A füledre is, mert rengeteg olyan infó jut be a hallójáraton biciklizés közben, amire esetleg nem is tudatos szinten reagálsz. A mögötted jövő autóktól kezdve egy beláthatatlan kereszteződés forgalmi helyzetén keresztül, egy sima esti-szürkületi biciklizésig számtalan olyan szituáció adódik egy sima Gödör-Z viszonylatban is, amikor létfontosságú lenne, hogy ne csak lásd, mi történik, de halld is rendesen.

Az úttest viszont nem sétabiciklizésre való

Ha van benned annyi kurázsi (nem kell sok, egyébként), hogy az úttesten biciklizz, akkor viszont felejtsd el az „öttel megyek és közben nézelődök” játékot. Nem azért, mert az autósokat zavarod vele, hanem azért, mert a többi, rendesen haladó biciklistát akadályozod az út széli vánszorgással. Ha vagy annyira vagány, hogy ne a járdán ijesztgesd a szegény gyalogosokat, akkor tessék összekapni magad, és rendesen odalépni, hadd szóljon.

Don't drink & Ride

Biciklizni ugyanúgy nem lenne szabad részegen, mint autót vezetni. A tapasztalat azt mutatja, hogy ez sajnos nem nagyon érdekel senkit a fővárosi hipsztertársadalom tagjai közül. Mi is csak azért írjuk ide, hogy ha esetleg meg akar büntetni a rendőr, mert ittál, akkor ne csinálj magadból még nagyobb hülyét azzal, hogy nekiállsz hőzöngeni, hogy azt neked szabad.

Végül pedig a legfontosabb szabály, amit mindenki tud, de hátha mégsem: az Andrássy úti kerékpárút életveszélyes. Ne használd, még akkor sem, ha elvileg kötelező.

A bicikliket fel kell szerelni előre fehéren-, hátra pedig pirosan világító lámpákkal. Ezek elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy azokat egyszerre lehessen működtetni. A lámpáknak az úttesttől számítva 35, illetve 90 centi közötti magasságban kell lenniük.
Ezen kívül a bringákat fel kell szerelni legalább az első keréken egy mindkét irányba világító borostyán színű fényvisszaverővel; valamint a biciklinek rendelkezni kell két, egymástól függetlenül működtethető fékkel is.
Meglepő de igaz, hogy a csengő sem opcionális, hanem kötelező.
Ezeken kívül ajánlott még a fényvisszaverő öltözék használata (lakott területen kívül és éjszaka kötelező), és a sisak (lakott területen kívül).

http://www.youtube.com/watch?v=2PovK37QYIg

Két kerékre fel!!!
De lehetőleg ne a legnagyobb melegben induljunk útnak....
Az esti óra kedvezőbb mikor már nincs olyan nagy meleg.
Mindig legyen nálunk innivaló!
A biciklizés az egy élet érzés...
Érzed hogy vagy:)
Egyedül TE és a biciklid.....királyság:)AZ
Érzem ahogy a lágy szellő szál,de jó is az.....

Biciklizés....vagy kerékpározás,vagy cangázás......mindegy nem?
A lényeg két keréken....

Címkék: